TY - JOUR ID - 1697 TI - سبک‌شناسی خرید زنان در صنعت پوشاک (مورد: زنان شهر تهران) JO - پژوهش‌نامه زنان JA - WS LA - fa SN - 2383-0743 AU - شفیعی رودپشتی, میثم AU - ملک‌شاهی, فاطمه AD - دانشگاه تربیت مدرس AD - پردیس فارابی دانشگاه تهران Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 6 IS - ویژه نامه SP - 67 EP - 86 KW - رفتار مصرف‌‌کننده KW - سبک‌‌شناسی خرید KW - صنعت پوشاک KW - زنان DO - N2 - به باور پژوهش‌‌گران، در ورای هر عمل خرید فرایند مهم تصمیم‌‌گیری نهفته است که باید بررسی شود. کاوش در رفتار مشتری به سازمان‌‌ها کمک می‌‌کند که استراتژی‌‌های بازاریابی‌شان را بهبود بخشند. بدین منظور در راستای طبقه‌‌بندی مشتریان، بر مبنای سبک‌های خرید، پژوهش‌‌های بسیاری انجام شده است که بینش عمیقی دربارة ذهن مصرف‌‌کننده در اختیار پژوهش‌‌گران و مدیران سازمان‌‌ها قرار داده‌‌اند و به تدوین استراتژی‌‌های کاربردی کسب و کار منتج شده‌‌اند. در این پژوهش مبتنی بر ادبیات پیشین و با در نظر گرفتن تفاوت‌‌های فرهنگی و سپس آزمون مدل با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی، چهارده گونه سبک خرید مناسب با زنان تهرانی در سه بعد جانمایی شد. در مرحلة بعد، به منظور بررسی وضعیت عملکردی مدل از تحلیل آماری استفاده شد که به‌ترتیب سبک‌‌های کیفیت‌‌گرا، راحت‌‌گرا، جمع‌‌گرا، ارزش‌‌گرا، سلیقه‌‌گرا و قیمت‌‌گرا در حکم الگوهای رفتاری خرید زنان در صنعت پوشاک شهر تهران مشخص شدند. UR - https://womenstudy.ihcs.ac.ir/article_1697.html L1 - https://womenstudy.ihcs.ac.ir/article_1697_a7f1c1f8e341fe2a7b5f78af219e26f2.pdf ER -