اپل، مایکل دبلیو (1395). آیا آموزش میتواند جامعه را تغییر دهد؟، ترجمه نازنین بیگیری، تهران: نشر آگاه.
اسماعیلسرخ، جعفر (۱۳۸۶). نابرابریهای آموزشی و نابرابریهای فضایی در بعد قومی و منطقهای (مطالعه موردی دوره ابتدایی استان آذربایجان غربی در سال تحصیلی ۸۱ -١٣٨٠). فصلنامه تعلیم و تربیت. سال بیست و سوم. شماره ۳.
بوردیو، پییر (1395). تمایز: نقد اجتماعی قضاوتهای ذوقی، ترجمه حسن چاوشیان،، تهران: نشر ثالث.
جوان، جعفر و همکاران(1391). بررسی رابطه بین ویژگیهای فردی زنان و مشارکت آنان در فرایند توسعه روستایی (مطالعه موردی: دهستان درزآب – شهرستان مشهد). مطالعات و پژوهشهای شهری و منطقهای (توقف انتشار)، ٣(١٢)، ٦١-٧٨.
حقیقتیان، منصور (1399). آموزش و پرورش و بازتولید نابرابری، تهران: نشر افکار جدید.
دانشمهر، حسین و همکاران (1399). طرد از میدان آموزش و بازتولید نابرابری جنسیتی: تحلیل روایت زنان روستاهای شهرستان دهگلان، زن در توسعه و سیاست، ١٨(١)، ١٠٥-١٢٩.
راعفر، حسین و همکاران (1390). فقر کودکان در شهر تهران، آموزش و اطلاعات، ٣(٢)، ١-٢١.
زارع شاه آبادی، اکبر و بنیاد، لیلا (1393). بررسی مؤثر بر نابرابری آموزشی در بین دانش آموزان شهر کازرون، فصلنامه مطالعاتشناختی جوانان، 4 (13)، 68_ 39.
عبدالهزاده، نسیم (1397). تحلیل روایتِ زنان از نابرابریهای جنسیتی در میدانِ آموزش مورد مطالعه: زنانِ مناطقِ حاشیهای نایسر ِشهرِ سنندج، برنامهریزی رفاه و توسعه اجتماعی، ٩(٣٦)، ١٧٥-٢٠٨.
عبدالهزاده، نسیم و همکاران (1400). خصوصیسازی مدارس و بازتولید نابرابری آموزشی: برساخت تجارب مدیران مدارس سطح متوسط شهر سنندج، برنامهریزی رفاه توسعه اجتماعی، ١٢(٤٨)، 186-147.
فلیک، اووه (1387). درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمه هادی جلیلی، تهران: نشر نی.
قلیپور، سیاوش و همکاران (1393). زنان و بازتولید پدرسالاری (مطالعه موردی: شهر کرمانشاه). مجله جامعهشناسی ایران، ١٥(٤)، ١١١-١٥٢.
محمدی، فردین (1397). دیدگاه بوردیو در باب میدان آموزش: فراسوی دیدگاههای تضاد و کارکردگرایی، ٣(١). ٢١-٤٣.
نازک تبار، حسین و ویسی (1387). فرایند مدیریت و توسعه، ١(69-68)، ١-٢٣.
کرسول، جان دبلیو (1395). طرح پژوهش: رویکردهای کمی، کیفی و شیوه ترکیبی، ترجمه حسن دانایی فر، تهران: نشر مهربان.
گیدنز، انتونی (1389). جامعهشناسی با تجدید نظر کامل و روزآمد شده، ترجمه حسن چاوشیان، تهران: نشر نی.
Bourdieu, P. (2001). Masculine domination. Stanford University Press.
Carter, P. L., & Reardon, S. F. (2014). Inequality matters: A William T. GrantFoundationinequalitypaper. NewYork, NY: WilliamT. Grant Foundation.
Çöker, B. (2020). Girls' Education in Turkey: An Analysis of Education Policies from a Feminist Perspective. Online Submission, Chicago, 7(9), 242-261.
Coleman, J. S. (1968). Equality of educational opportunity. Integrated education, 6(5), 19-28.
Connell, R. W. (2002). Gender: short introductions. Cambridge: Polity Press.
EREN, E. (2018). WOMEN’S EDUCATION IN THE SHADOW OF GENDER INEQUALITY IN TURKISH EDUCATION POLICIES. In 1st INTERNATIONAL CONFERENCE ON LANGUAGE, EDUCATION AND CULTURE (ICLEC) (p. 10).
Erikson, R. (2020). Inequality of educational opportunity–the role of performance and choice. European Review, 28(S1), S44-S55.
Garcia, S. C. (2022). Inequality of educational opportunities and the role of learning intensity. Labour Economics, 74, 102084.
Rawls, J. (1971). A Theory of Justice.,(Oxford University Press: Oxford, UK.).
Walby, S. (1990). Theorizing Patriarchy. Basil Blackwell.