ادگار، آندرو؛ سجویک، پیتر. (1397). مفاهیم بنیادی نظریه فرهنگی. ترجمه: مهران مهاجر و محمد نبوی، تهران: آگه
اردکانی فرد، زهرا؛ رضوی زاده، سیدنورالدین.(1400). زنان تأثیرگذار اینستاگرامی زنانگی بازنماییشده در صفحات زنان اینفلوئنسر ایرانی. مجله زن در فرهنگ و هنر،13(۱)، 90-65.
اسمیت، فلیپ؛ رایلی، الگزاندر. (1394). نظریۀ فرهنگی. ترجمه: محسن ثلاثی، تهران: علمی
افشانی، سید علیرضا؛ جوهرچیان، ندا؛ حقیقتیان، منصور . (139۸).پروبلماتیک خود رها بخشی در فضای مجازی کاوشی کیفی از چگونگی ابراز خود در میان میکرواینفلوئنسرهای اینستاگرامی شهر یزد. مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران ، 8(۱۰)، صص، 144-155.
امیدوارطهرانی، آسیه؛ زرانی، فریبا؛ نوحهسرا، شبنم؛ پناغی، لیلی؛ ملکزاده مغانی، مونا (1399). ادراک از زنانگی در کشورهای مختلف: یک فراترکیب کیفی. ماهنامه علوم روانشناختی، دوره هفتم، شماره 4، زمستان، صص 1015-1038
باقری، زهرا؛ نقیب السادات، سید رضا؛زارعان، منصوره (1401). گفتمان شناسی فرهنگی-اجتماعی زنان در اینستگرام (جایگاه خواستههای مادران). مطالعات راهبردی ارتباطات، دوره 2، شماره 3، (پیاپی 5): 69-81
باکاک، رابرت .(1398). مصرف. ترجمه: خسرو صبری، تهران: شیرازه
باولچ، اما؛ پرامیانتی، لیلا. (1398).محجبهها در اینستاگرام (استفاده از رسانههای اجتماعی دیداری برای برساختن زن مسلمان ایدهآل. مجله مطالعات ماهواره، رسانههای جدید، 20، صص 236-192
برندگی، بدری؛ علی ؛ربانی خوراسگانی. (1396). درآمدی بر نظریههای فرهنگ و جامعهشناسی فرهنگی با تأکید بر نظریه جفری الکساندر. تهران: جامعهشناسان
بک، لس؛ بنت، اندی؛ ادلز، لورادسفور؛ گیبسون، مارگارت؛ اینگلیز، دیوید؛ جاکوبز، رونالد؛ وودوارد، یان، (1395). مقدمهای بر جامعهشناسی فرهنگی. ترجمه: غلامرضا حداد، تهران: دانشگاه امام جعفر صادق (ع)
بنت، اندی (1393). فرهنگ و زندگی روزمره. ترجمه: لیلا جوافشانی و حسن چاوشیان، تهران: اختران
بوردیو، پییر. (۱۳۹۰). نظریه کنش: دلایل و انتخاب عقلانی، ترجمه: مرتضی مردیها، تهران: نقش و نگار
حاتمی، نگین. (۱۳۹۶). مطالعه خود بازنمایی زنان در شبکههای اجتماعی تلفن همراه مورد مطالعه: (پستهای اینستاگرامی زنان ارومیه). مجله کنفرانس سالانه پژوهش در علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، پژوهشکده مدیریت و توسعه
حکیم، کاترین. (1391). سرمایه جنسی و نقش آن در مناسبات قدرت جامعه. ترجمه: ژیلا سرایی، تهران: آمستردام
ذکایی، محمد سعید . (1386). جوانان، بدن و فرهنگ تناسب. فصلنامه تحقیقات فرهنگی، اول، 1
ذکایی، محمد سعید؛ کرمی، محمد تقی؛ فرزاد منش، شیما (1399). بازنمایی زندگی روزمره خانوادگی زنان ایرانی در اینستاگرام. مطالعات رسانههای نوین، دوره 6، شماره 23 (پیاپی 23). پاییز: صص 1-52
ذکایی، محمدسعید؛ قاراخانی، معصومه (1386). دختران جوان و تجربه زنانگی (مطالعه موردی در میان دختران دبیرستانی شهر تهران). زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان). دوره 5، شماره 1 (پیاپی 17): 82-59
راودراد، اعظم؛ شمسی، میترا (1401). فمینیسم عامهپسند در اینستاگرام: تحلیل محتوای متون کنشگران ایرانی حوزه زنان، فصلنامه علمی جامعه، فرهنگ و رسانه، سال یازدهم، شماره 42 بهار، صص 11-42
راودراد، اعظم؛ گیشنیزجانی، گلناز. (1396). گونه شناسی الگوهای بازنمایی بدن رسانهای کاربران ایرانی در اینستاگرام.مجله رسانههای نوین، 3، 10، 310-265.
رایان، مایکل؛ اینگرام، برت؛ موسیول، هان .(1401). مطالعات فرهنگی، ترجمه: احمد فاضلی شوشی، تهران: ثالث
سادات شفیعی، سمیه ؛ حسینی فر، زهر1 (1399). زنان و سبک زندگی؛ مطالعه ارزشهای محوری در صفحات زن نوشته اینستاگرامی. پژوهشنامه زنان، دوره 11، شماره 32 (پیاپی 32)، صص 147-172
سامانی، سمانه؛ فراهانی، اعظم. (۱۳۹۵ ).هویت آنلاین و اینستاگرام (مطالعه چگونگی نمایش هویت جوانان در اینستاگرام).مجله رسانه، ۲۷، ۲ (۱۰۳)، ۸۵-۱۰۴.
شر، لئو؛ وایلنز، الکساندر (1395). اینترنت و خودکشی، ترجمه: مهرداد غلامی، صدیقه پیری و سکینه ایوانی، تهران: جامعهشناسان
فروغی، مریم؛ مجیدی قهر روی، نسیم؛ رسولی، محمد رضا. (1400) .واکاوی عوامل مرتبط با بازنمایی بدن در شبکههای مجازی در بین کاربران ایرانی اینستاگرام . مجله رسانه، 32، 1، صص 84-53.
فلیک، اووه (1388)، درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمه: هادی جلیلی، تهران: نی.
قاسمی، یارمحمد؛ هاشمی، علی. (1398)، انجام پژوهش به روش تحلیل تماتیک: راهنمای عملی و گام به گام برای یادگیری و آموزش (مورد مطالعه: مصرف موسیقی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ایلام)، فصلنامه فرهنگ ایلام، دوه بیستم، شماره 64 و 65، پاییز و زمستان: 7-33
کاستلز، مانوئل (1385). عصر اطلاعات: اقتصاد، جامعه و فرهنگ، ظهور جامعه شبکهای، جلد 1، ترجمه: احمد علیقلیان و افشین خاکباز، تهران: طرح نو
کاستلز، مانوئل (1393). شبکههای خشم و امید. ترجمه: مجتبی قلیپور، تهران: مرکز
کاظمی، عباس. (1388). پرسه زنی و زندگی روزمرۀ ایرانی. تهران: آشیان
کریمی، بهزاد؛ دلاور، علی؛ فرهنگی، علی اکبر. (1400). اینستاگرام: شیوه جدید دیدن و دیده شدن و پیامدهای آن. مجله رسانه، 32، 1، صص 51-29.
کیانی، مژده. (1398) .هویت جنسی کاربران شبکههای اجتماعی؛ تحلیل گفتمان کامنتهای کاربران اینستاگرام و تلگرام. مجله مطالعات رسانههای نوین، 5، 2، صص 177-149.
گیدنز، آنتونی (1386)./ جامعهشناسی. ترجمه: حسن چاوشیان، تهران: نی
محسنی، منوچهر. (1396). بررسی در جامعهشناسی فرهنگی ایران. تهران: انتشارات علمی و فرهنگی و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
محمدی اصل، عباس (1396). برساخت اجتماعی جنسیت، تهران: گل آذین
محمدی, محمود. (1402). بررسی تجربیات زیستۀ دختران دانشجو از دخترانگی (مطالعۀ موردی: دانشجویان دختر دانشگاه فرهنگیان البرز). زن در توسعه و سیاست, 21(1), 137-113.
محمدی، جمال؛ دانش مهر، حسین؛ سبحانی، پرویز .(1399). مصرف ایماژهای بدن در میان کاربران اینستاگرام در شهر سنندج. مجله جامعه شناسی فرهنگ و هنر، 2، 3، ( ۳) ، صص 141-115.
مراقی، مهشید؛ خانیکی، هادی. (۱۴۰۱).تحلیل نشانه شناختی بدنمندی در کاربران زن اینستا گرام مطالعه موردی دو طراح لباس (اناشید حسینی، الهه جهادگر).فصلنامه علمی جامعه شناسی فرهنگ و هنر، ۴،۱،۵۳-۳۵
مصری ، کتایون؛ (1395). بازنمایی تصویر زنان و خوانش مطالبات آنان در شبکههای اجتماعی با تأکید بر اینستاگرام. مجله همایش زنان و خانواده و شبکههای اجتماعی مجازی، دانشگاه تربیت مدرس، 27 و 26
مقیمی، مریم؛ خانیکی، هادی؛ سلطانی، سیدعلی اصغر. (1399) .تحلیل گفتمان انتقادی ابعاد سه گانه نفرت پراکنی زنان علیه زنان در اینستاگرام. مجله مطالعات رسانههای نوین، 6، 22، صص 109-69.
مهرپرور، سمانه .(1398). پدیدارشناسی الگوهای مدیریت بدن کاربران زن در اینستاگرام. مجله مطالعات رسانههای جدید، 5، (۲۰)، 82-49
وبلن، تورستین (1386). نظریۀ طبقه تنآسا. ترجمه: فرهنگ ارشاد، تهران: نی
هام، مگی ؛ گمبل، سارا. (1382). فرهنگ نظریههای فمنیستی، ترجمه: فیروزه مهاجر و دیگران، تهران: توسعه
Baker, N. Gosselin Ferszt, G. and G. Breines, J. (2019). A Qualitative Study Exploring Female College Students' Instagram Use and Body Image. Cyber psychology, Behavior, and Social Networking. 22(4). DOI:10.1089/cyber.2018.0420
Huzjak (2021). Girl spaces: images of girlhood on the internet. Cultural Studies. Cultural Studies .36(5): 732-747
Kousari, M. Einifar, M. (2020). How Iranian Women Express Themselves through Social Media Photos: A Case Study of Instagram. Journal of Cyberspace Studies. 4(1): 1-26
Nikjoo, A. Markwell, K. Nikbin, M. and Beatriz Hernández-Lara, A. (2021) .The flag-bearers of change in a patriarchal Muslim society: Narratives of Iranian solo female travelers on Instagram. Tourism Management Perspectives. Volume 38 https://doi.org/10.1016/j.tmp.2021.100817
Requena, F. (2017). Erotic Capital and subjective well-being. Research in Social Stratification and Mobility.
Volume 50, August, PP 13-18
Sattarpanahi, E. Kiani, L. Hesami, Sh. Salehi, N. and Kavousighafi, M. (2024). Body Image and Social Media: A Qualitative Investigation of the Influence of Instagram on Young Women's Self-Perception and Body Satisfaction. Psychology of Woman Journal. 5(2):25-32
Tiggemann, M. Hayden, S. Brown, Z. and Veldhuis, J. (2018). The effect of Instagram “likes” on women’s social comparison and body dissatisfaction. Body Image, Volume 26, September: 90-97