آسابرگر، آرتور(۱۳۸۷)، روش های تحلیل رسانه ها، ترجمه پرویز اجلالی، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر مطالعات و توسعه رسانه ها.
احمدنیا، شیرین(۱۳۸۴)، جامعه شناسی بدن و بدن زنان، تهران: انتشارات روشنگران و مطالعات زنان.
ارمکی، آزاد، تقی و چاوشیان حسن(۱۳۸۱)، بدن به مثابه رسانه هویت، مجله جامعه شناسی ایران، دور چهارم، شماره ۴.
افشانی، سیدعلیرضا،روحانی علی و ابراهیمی نیا سعیده(۱۳۹۷)، برساخت اجتماعی اسطوره زن زیبا کاوشی زمینهمند از بدن زیبا تا مخاطرات بدنی در میان زنان طبقه متوسط شهر مشهد، مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، دوره ۷، شماره ۲ تابستان:۳۱۱-۳۳۹.
آنا،خبرگزاری(۲۳ابان ۱۴۰۲)، «جایگاه ویژه ایران در جراحی زیبایی و پلاستیک»، کدخبر: ۸۷۹۰۴۸
ایسنا،خبرگزاری دانشجویان ایران(۲۴خرداد۱۴۰۱)، «چند درصد مردم از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟»کد خبر: ۱۴۰۱۰۳۲۴۱۶۸۸۳
حسینی پاکدهی، علیرضا و مرادیان یعقوب( ۱۳۹۵)، تأثیر تبلیغات بازرگانی بر نگرش به مدیریت بدن(مورد مطالعه: شهروندان بالای ۱۸ سال کرمانشاه)، فصلنامه مطالعات میان فرهنگی، سال یازدهم، شماره ۲۹ : ۱۱۳-۱۴۲.
حسینی، سیده نگار، اسدی مسعود و حجازی مسعود(۱۳۹۹)، علل گرایش زنان و دختران به جراحی زیبایی صورت در شهر زنجان: یک مطالعه پدیدارشناسانه، نشریه جراحی ایران، دوره ۲۸، شماره ۱و ۲.
خجیر، یوسف(۱۴۰۰)، رابطه بین استفاده از اینستاگرام و مدیریت بدن زنان شهر تهران، فصلنامه رهپویه ارتباطات و فرهنگ، فصل اول، شماره یکم، پاییز.
دارابی، حسین، آقا بابایی احسان و رستگار یاسر(۱۴۰۲)، بدن آستانه ای، به مثابه عرصه کشمکش بر سر معنابخشی به بدن(تحلیل نشانه شناختی آواز قو)، جامعه شناسی هنر و ادبیات، مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران.، ۱۵(۲)،۱۷-۴۱. سعیدی، علی اصغر (۱۳۸۷)، بدن و فرهنگ مصرفی، ماهنامه مهندسی و فرهنگی، سال دوم، شماره ۱۴.
شاوردی، تهمینه، خضری زهرا و قاسمی عاصمه(۱۴۰۰)، تأثیر رسانه های جمعی در بازنمایی انتقال ارزش های فرهنگی اجتماعی زنان، دو فصلنامه مطالعات فرهنگی اجتماعی حوزه، سال ۵، شماره ۱۰، پاییز و زمستان.
شربتیان، محمد حسن(۱۳۸۸)، رویکردهای فرهنگی و اجتماعی در حوزه بدن انسان، مطالعات فرهنگی اجتماعی خراسان، دوره ۶، شماره ۱۳.
عباس زاده، محمد، محمود مولائی کرمانی بتول و اقدسی علمداری فرانک (۱۳۹۳)، مطالعه جامعه شناختی نقش مداخله گرایانه متغیر پذیرش اجتماعی در تأثیرگذاری رسانه ها بر گرایش زنان به زیبایی با عمل جراحی، فصلنامه علمی-پژوهشی زن و جامعه، سال پنجم، شماره سوم.
فیسک، جان (۱۳۸۰)، فرهنگ تلویزیون، مژگان برومند، ارغنون، ش ۱۹، ۱۳۸۰، ص ۱۲۵-۱۴۹.
کاستلز، مانوئل(۱۳۸۰)، عصر اطلاعات: اقتصاد، جامعه و فرهنگ، ترجمه احد علقلیان، افشین خاکباز، حسن چاوشیان، تهران: طرح نو.
گیدنز، آنتونی (۱۳۷۸)، تجدد و تشخص، جامعه و هویت شخص در عصر جدید، ترجمه ناصر موفقیان، تهران: نشر نی.
محمدپور،احمد (۱۴۰۰)، ضد روش: زمینه های فلسفی و رویه های عملی در روش شناسی کیفی، تهران: نشر لوگوس.
هابرماس، یورگن(۱۳۸۰)، جهانی شدن و آینده دموکراسی: منظومه پساملی، ترجمه کمال پولادی، تهران: نشر مرکز.
Bonell, Sarah
, Kate Barlow,Fiona
and Griffiths, Scott,(2021) “The cosmetic surgery paradox”:
Toward a contemporary understanding of cosmetic surgery popularisation and attitudes,Body Image. 38,230-240.
Eleuteri ,Stefano, Saladino, Valeria and Verrastro ,Valeria (2017) “Identity, Relationships, Sexuality, and Risky Behaviors of Adolescents in the Context of Social media, Sexual and Relationship Therapy”, 32:3-4, 354-365, DOI:
10.1080/14681994.2017.1397953 .to link to this article:
https://doi.org/10.1080/14681994.2017.1397953.
Elfving-Hwang, Joanna (2020): “Media, Cosmetic Surgery and Aspirational Beauty Aesthetics of the Ageing Body in South Korea”, Asian Studies Review, DOI: 10.1080/10357823.2020.1736513.
Franchina ,Vittoria and Lo Coco, Gianluca, (2018) “The Influence of Social Media Use on Body Image Concerns”, International Journal of Psychoanalysis and Education.
Gimlin,Debra, (2000),”Cosmetic Surgery”: Beauty as Commodity, Qualitative Sociology, Vol. 23, No,1.
Khanzadeh,Mostafa and Aghamohamadi,Somayeh,(2023) “Media use and the tendency for cosmetic surgery among young Iranian women”: A structural model, Fundamentals of Mental Health.
Nabi, Robin L, “Cosmetic Surgery Makeover Programs and Intentions to Undergo Cosmetic Enhancements”(2009): A Consideration of Three Models of Media Effects, Human Communication Research 35 , 1–27 a 2009 International Communication Association.
Sharp,Gemma , Tiggemann,Marika and Mattiske, Julie,(2014),”The role of media and peer influences in Australian women’s attitudes towards cosmetic surgery”, Elsevier, Body Image, 11,482-487.
Turner,Terence S,(2012)”The Social Skin”, HAU: Journal of Ethnographic Theory 2 (2): 486-504.
Walker, Candice E, Krumhuber, Eva G, Dayan, Steven and Furnham, Adrian,(2021), “Effects of social media use on desire for cosmetic surgery among young women”, Current Psychology 40:3355–3364. https://doi.org/10.1007/s12144-019-00282-1
Wheeler,Chad k , Said,Hakim, Prucz,Roni, Rodrich,Rod J, and Mathes,David W, (2011)”Social Media in Plastic Surgery Practices”: Emerging Trends in North America, Aesthetic Surgery Journal, 31(4) 435-441.