- امین زاده شهرام، جلالی لواسانی احسان و صفی آریان حامد،(1391)، کاربرد رسانه های اجتماعی در بیمه، ماهنامه تازه های جهان بیمه.
- باهنر، ناصر؛ چابکی، رامین. (1393). تحلیل سواد رسانه ای بر اساس مدل EC مورد مطالعه سیاست های شورای عالی انقلاب فرهنگی. فرهنگ ارتباطات. شماره28
- ببران، صدیقه، و خداویردیزاده، مهرداد.(1391)، مطالعه سواد رسانهای شهروندان تبریز. فصلنامه فرهنگ ارتباطات، شماره 2، 77-102.
- بنی هاشم، سیدکاظم، نوشادی، سکینه، سلطانی زاده، هدایا ، علی آبادی ، خدیجه،(1396)،مقایسه و بررسی میزان سواد رسانه ای و سواد اطلاعاتی در بین دانشجویان دختر و پسر
- بهادری، جعفر، برقی، عیسی،(1397)،نقش سواد رسانه ای والدین و هویت اجتماعی بر مصرف رسانه ای دانش آموزان
- بیگدلی، زاهد و نصیری ماریا، (1392)، تحلیل وضعیت سواد رسانه ای دانشجویان کارشناسی ارشد، یافته های نو در روان شناسی اجتماعی، دوره 8، شماره 29.
- حاجی حیدری، امیر؛ یزدیان، امیر. (1390). سنجش و کاربست الگوی پنج سطحی سواد رسانه ای انتقادی: مطالعه موردی دانشجویان دانشکده صدا و سیمای ج.ا.ا. جهانی رسانه. شماره12
- حامدی، محمد. (1391). عوامل اجتماعی فرهنگی مرتبط با سواد رسانه ای دانشجویان. مطالعات رسانه ای. دوره7 شماره4
- حسینی پاکدهی، علیرضا و شبیری ، حسنیه السادات،(1396)،آموزش سواد رسانه ای در فضای مجازی (مقایسه وب سایت مدیااسمارتس کانادا و وب سایت سواد رسانه ای ایران)
- حسینی، سیدبشیر (1392). سواد رسانهای راهبرد استحکام هویت فردی و ملی. فصلنامه مطالعات ملی، 14 (2)، 120-99.
- خاکی ، غلامرضا ، 1389، روش تحقیق در مدیریت ، انتشارات بازتاب ، چاپ پنجم.
- رحمان زاده، سیدعلی؛ غفاری معین، زهرا. (1390). بررسی نقش رسانه ملی در توسعه ارتباطات بین فرهنگی در میان اقوام ایرانی از دیدگاه صاحب نظران. مطالعات رسانه ای، شماره13
- زنده بودی، خیری؛ زنده بودی، فاطمه. (1392). مطالعه نقش سواد رسانه ای دانشجویان در میزان تأثیر پذیری آنها از تبلیغات تجاری. مطالعات رسانه ای.دوره 8 شماره1
- سهرابی، مظفر و شاهین ، اکرم (1391) ، مطالعه مقایسه ای سواد رسانه ای در بین دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران، مجله جهانی رسانه، دوره 7، شماره 2.
- شکرخواه،یونس،(1385)،سوادرسانه ای، فصلنامه رسانه،سال هفدهم، شماره 4.
- عباسی قادی، مجتبی؛ میرعلی سیدخوندی، زینب. (1391). سواد رسانه ای مخاطبان رسانه های نوشتاری در شهر تهران. مطالعات فرهنگ- ارتباطات. دوره13، شماره30
- غفاری، مسعود، و احدی، حسن (1386). بررسی تأثیر آموزش خودآگاهی هیجانی و کنترل تکانه در کاهش کنارهگیری اجتماعی و کاربری اجباری اینترنت. مطالعات روانشناختی: دانشکدهی علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه الزهرا، 3 (2)، 107-91.
- فریبرزی، الهام،(1390)، سیر تحول قوانین مرتبط با جرایم رایانه ای در ایران و جهان، فقه و تاریخ تمدن، دوره 7، شماره 27.
- فقیه آرام، بتول، ابراهیمی، زهرا،(1396)،رابطه سواد رسانه ای و سواد اطلاعاتی با مهارت فراشناختی و خلاقیت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر،
- فلسفی، سید غلامرضا (1393). رویکردی تطبیقی به سواد رسانهای در کشورهای توسعه یافته. مطالعات رسانهای، 9 (24)، 166-151.
- کیوی ، ریمون ، کامپنهود ، لوک وان ، ترجمه نیک گهر ،عبدالحسین ، 1388، روش تحقیق در علوم اجتماعی ،انتشارات توتیا ، چاپ پنجم.
- مرادی شهاب، رجب پور مجتبی، کیان ارثی، فرحناز، حاجلو نادر و رادبخش ناهید،(1393)، انگیزه های استفاده از شبکه های اجتماعی، فرهنگ در دانشگاه اسلامی، دوره 4، شماره 1 پیاپی.
- مقدس زاده، حسن ، صفاهیه، هاجر،(1396)،سواد رسانه ای و آگاهی از آسیب های شبکه های اجتماعی
- میرزایی، خلیل؛ صدیقی، بهرنگ؛ صفری قهرودی، فاطمه. (1392). بررسی ویژگی های ارتباطی شبکه های اجتماعی اینترنتی و تأثیر آنها بر روابط اجتماعی کاربران. مظالعات علوم اجتماعی ایران. دوره 10. شماره2
- نژادبهرام، زهرا، و کمالیچیرانی، فاطمه (1389). بررسی ابعاد فرهنگی-اجتماعی کنترل والدین بر استفادهی فرزندان از اینترنت. برگ فرهنگ.
- نصیری، بهاره، و بخشی، بهاره (1391). اهمیت آموزش سواد رسانهای در قرن بیست و یکم. مطالعات رسانهای، 7 (18)، 158-149.
- نصیری، بهاره، و عقیلی، سیدوحید (1391). بررسی آموزش سواد رسانهای در کشورهای کانادا و ژاپن. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 11 (41) ، 159-137.
28- A.Einwiller sabine & steilen sarah, Handling complaints and social network sites, An analysis of complaints and complaint responses on face book and twitter pages of large us companies, public relations review 41(2015) 195-204.
29- Arasand, Pål, & Melander, Helen (2016). Appropriation through guided participation: Media literacy in children’s everyday lives. Discourse, Context and Media, 12, 20-31.
30- Diergarten, Anna Katharina, Möckel, Thomas, Nieding, Gerhild, & Ohler, Peter (2017). The impact of media literacy on children’s learning from films and hypermedia. Journal of Applied Development Psychology, 48, 33-41.
31- Iris Reychav, Ofer Inbar, Tomer Simon, Roger McHaney, Lin Zhu, (2019) "Emotion in enterprise social media systems", Information Technology & People,1-30.
32- Kalamatianosa, Theodoros., Kontogiannis, Kostas. (2017). Distributed Analysis and Filtering of Application Event Streams, the Journal of Systems & Software.
33- Karaduman Ilky,(2013), The Effect of Social Media on Personal Branding Efforts of Top Level Executives, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 99.
34- Ke Rong, Yongjiang Shi, Jiang Yu,(2013), Nurturing business ecosystems to deal with industry uncertainties, Industrial Management & Data Systems, Volume: 113 .
35- Lee Hyunmin, Katie R.place, Brian G.Smith,(2018), Revisiting gendered assumptions : the role of social media expertise , public relations review, vol.44.
36- Lee Hyunmin, Katie R.place, Brian G.Smith,(2018), Revisiting gendered assumptions : the role of social media expertise , public relations review, vol.44.
37- Simonpietri Stacie, social Media : current trends Among children and their parents and implications regarding interpersonal communication, Magna cum Laude thesis candidate,2011.
38- Vu, Xuan Troung, Abel, Marie-Hélène, Morizet-Mahoudeaux, & Pierre (2014). A user-centered and group-based approach for social data filtering and sharing. Computers in Human Behaviour, xxx, xxx-xxx.
39- W.t.Ngai , eric,(2015), social media models, technologies and applications, industrial management and data systems, vol.115.