Without doubt Instagram has a significant role in the daily life of Iranians and in this regard is one of the media texts that is of great importance in studying the lifestyle of women. This research was conducted as a preliminary study on the dimensions of social networks, with the aim of discovering the core values of women in relation to lifestyle as promoters of desirable ways of thinking and acting among the audiences. For this purpose, Instagram pages of five women were considered for study, the authors of which discuss and comment on their personal and family life. These pages are different in terms of number of posts, quantity and quality of content, and number of followers. Taking into account these features, over fifteen thousand posts from five professional female Instagram users were studied through qualitative content analysis, and their core values were examined based on phenomenological principles in three areas: a) rethinking, femininity, the will to change and striving to enjoy cultural capital as values of their individual world; b) wifehood, the egalitarian attitudes of husband and motherhood as oursome worldly values; and c) social participation and consumption management as theirsome worldly values of these women were recognized
افشار، سیمین. میرمحمدتبار، سیداحمد. پیرحیاتی، نرگس. اقبالی، سمیه (1395). «شبکه اجتماعی فیسبوک و هویت شخصی مدرن دختران و زنان شهر تهران». فصلنامه پژوهش های ارتباطی. فصل پاییز، دوره بیست و سوم، شماره 3 (پیاپی 87)، صص 157-137
امیرمظاهری، امیرمسعود. ایرانشاهی، اعظم. (1389). چالش های تعامل اجتماعی زنان ایرانی در فضای مجازی (از دید زنان فعال در فضای مجازی). فصلنامه مطالعات رسانه ای. فصل بهار، دوره پنجم، شماره 8، صص 118-95
برگر، پ. ال. ب. و هاسترفید، ک. (1381). ذهن بی خانمان، نوسازی و آگاهی، محمد ساوجی، تهران: نی.
تنهایی، ابوالحسن، (1391). بازشناسی تحلیلی نظریه های مدرن جامعه شناسی؛ مدرنیته در گذار، تهران: نشر علم.
چلبی، مسعود (1375). جامعه شناسی نظم، نشر نی.
راودراد، اعظم. گیشنیزجانی، گلنار. (1396). «گونه شناسی الگوهای بازنمایی بدن رسانهای کاربران ایرانی شبکه اجتماعی اینستاگرام». فصلنامه مطالعات رسانههای نوین. فصل تابستان، دوره سوم، شماره 10، صص 304-259 (46صفحه)
راودراد، اعظم.(1384). «مسائل اجتماعی زنان در اینترنت». فصلنامه ارتباطات و فرهنگ. فصل بهار، دوره دوم، شماره 2. صص 92-73
رشیدی، صادق. صبورنژاد، زهرا. (1394). «ستارگان سینما و هویت آنلاین؛ مطالعه نشانه شناختی بازسازی مفهوم ستارگی پس از اینترنت(مطالعه موردی تصاویر منشر شده در اینستاگرام الناز شاکردوست)». مطالعات رسانه های نوین. فصل پاییز، دوره اول، شماره 3، صص 200-165
رضایی، محمد. خلیلی اردکانی، محمدعلی. ظابطیان، بهرنگ. (1394). « حیات فیسبوکی در ایران: ساخت خود زنانه در فیسبوک». مجله مطالعات رسانههای نوین. فصل بهار، دوره اول، شماره1، ص 46-59 (13صفحه)
رفیعپور، فرامرز،(1378). آناتومی جامعه، شرکت سهامی انتشار.
ریتزر، جرج. (1381). نظریه جامعهشناسی در دوران معاصر. ترجمه: محسن ثلاثی، چاپ ششم، تهران: نشر علمی.
زنجانی زاده، هما. (1367). مقدمه ای بر جامعه شناسی عمومی، دانشگاه فردوسی مشهد.
ســاروخانی، بــاقر. دودمــان، لیلــا. (1394). «ســاختار قــدرت در خــانواده و تــاثیر آن بر مشــارکت اجتمــاعی در شــهر شــیراز». مجلــه مطالعات جامعه شناختی جوانان. دوره اول، پیش شماره اول، صص 129-105
سیاسی راد، فرزانه. بیچرانلو، عبدالله. (1396). «الگوی به کارگیری راهبردهای سواد حریم خصوصی آنلاین؛ مطالعه موردی کاربردان دختر اینستاگرام». فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران. فصل پاییز،، دوره دهم، شماره 39، صص 151-125
سیف اللهی، سیف اله. شاطری، پروانه. (1394). «نقش شبکههای اجتماعی نوین در تغییر رفتار دختران و زنان ایرانی (مورد مطالعه: دختران و زنان دانشجوی دانشگاه های تهران در سال 1392)». مجله مطالعات توسعه اجتماعی ایران. فصل بهار، دوره هشتم، شماره 26، صص 44-27
کریمی منجرموئی، یزدان. فرهمند، مهناز. (1396). «بررسی رابطه بین فناوریهای نوین ارتباطی و بازاندیشی هویت دینی جوانان شهر تهران». فصلنامه توسعه اجتماعی (توسعه انسانی سابق). فصل پاییز، دوره 12، شماره 1، صفحات 80-59
گیدنز، آنتونی. (1390). پیامدهای مدرنیته. ترجمه: محسن ثلاثی، چاپ ششم، تهران: نشر مرکز.
گیدنز ، آنتونی (1387). تجدد و تششخص جامعه و هویت شخصی در عصر جدید، ناصر توفیقیان، تهران: نی.
مجیدی قهرودی، نسیم. آذری، فاطمه. (1389). «بررسی نقش اینترنت در ارتقای جایگاه زنان». پژوهشنامه زنان، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. پاییز و زمستان، دوره اول، شماره دوم، صص 109-87
موید حکمت، ناهید (1395). سرمایه فرهنگی، درآمدی بر رویکرد نظری و روش شناسی ببوردیو، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
Adams, M. (2006) Hybridizing Habitus and Reflexivity: Towards an understandingof Contemporary Identity? Sociology, No. 40 (3), P511-528.
Allan, S. (2007). “Citizen journalism and the rise of Mass Self-Communication: Reporting the London bombings”. Global Media Journal, 1(1), 1-20.
Borgatta, Edgar & Marriell. Encyclopedia of Sociology, NewYork: Macmillan.
Ellison, N. B. (2007). “Social network sites: Definition, history, and scholarship“. Journal of Computer‐Mediated Communication, 13(1), 210-230.
Feather, Norman.(1975) Value in Education and Society.
García-Montes, J. M., Caballero-Munoz, D., & Perez-Alvarez, M. (2006). “Changes in the self resulting from the use of mobile phones“. Media, Culture & Society, 28(1), 67-82
.Julien, H. (2008). Content analysis. The SAGE encyclopedia of qualitative research methods, 2, 120-122.
Levinson, P. (2009). New media. Boston: Allyn & Bacon.
Mckee, J. (1969). Introduction to Sociology , Holt Rinehart & Winston Inc.
Shafiei, S., & hosseinifar, Z. (2020). Women Talk about Lifestyle: Studying the Core Values of Iranian Women’s Instagram Pages. Women Studies, 11(32), 147-172. doi: 10.30465/ws.2020.5136
MLA
Somayeh Shafiei; zahra hosseinifar. "Women Talk about Lifestyle: Studying the Core Values of Iranian Women’s Instagram Pages", Women Studies, 11, 32, 2020, 147-172. doi: 10.30465/ws.2020.5136
HARVARD
Shafiei, S., hosseinifar, Z. (2020). 'Women Talk about Lifestyle: Studying the Core Values of Iranian Women’s Instagram Pages', Women Studies, 11(32), pp. 147-172. doi: 10.30465/ws.2020.5136
VANCOUVER
Shafiei, S., hosseinifar, Z. Women Talk about Lifestyle: Studying the Core Values of Iranian Women’s Instagram Pages. Women Studies, 2020; 11(32): 147-172. doi: 10.30465/ws.2020.5136