اسماعیلی،رضا.(1391). رابطه مصرف کالاهای فرهنگی و رفتارهای اجتماعی شهروندان در شهر اصفهان، مطالعات جامعه شناختی شهری، سال دوم، شماره 5.
الیاسی،مجید؛ پرده دار، فاطمه؛تشیزی، سوده؛ خوش فر، غلامرضا و دنکو، مجید(1390).بررسی عوامل مؤثر بر مصرف کالاهای فرهنگی در بین جوانان، جامعه پژوهی فرهنگی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال دوم، شماره2
برازنده، بدریه؛ رحمانی، جهانبخش؛ رشیدپور، علی(1392). شناسایی موانع مصرف کالاهای فرهنگی در بین کارشناسان سازمانهای فرهنگی شهر بندرعباس(با تأکید بر کالاهای مکتوب). پژوهشنامه فرهنگی هرمزگان، شماره 5،
حاجی زاده،رویا.(1394). مصرف کالاهای فرهنگی و عوامل موثر بر آن، مطالعات جامعه شناسی، سال هشتم، شماره 29.
خوشفر، غلامرضا؛ گیلک حکیم آبادی، محمد تقی و زارعی؛ مهدی(1393) کیفیت زندگی و مصرف کالاهای فرهنگی(مورد مطالعه: شهروندان استان گلستان). پژوهشنامه توسعه فرهنگی اجتماعی، سال اول، شماره دوم.74-60
دارابی،علی.(1395).بررسی رابطه علی توسعه فرهنگی و عوامل اجتماعی موثر بر مصرف کالاهای فرهنگی در میان جوانان (مطالعه موردی: شهر تهران(، مجله مطالعات توسعه اجتماعی ایران، دوره هشت، شماره 3.
یارمحمدیان، احمد؛ شرفی راد، حیدر.(1390). تحلیل رابطهی بین هوش هیجانی و سازگاری اجتماعی در نوجوانان ،جامعه شناسی کاربردی، دوره بیست و دوم، شماره 4.
رشیدپور،علی.(1388). بررسی میزان مصرف کالاهای فرهنگی در بین دانش آموزان شاهد استان لرستان، مجله مدیریت فرهنگی، سال سوم، شماره 6.
رضایی، مراد.(1397). بررسی تاثیر هوش هیجانی بر رضایت شغلی با توجه به نقش میانجی فرسودگی شغلی، تلاش هیجانی، ناهماهنگی هیجانی، مسخ شخصیت و نقصان موفقیت فردی در کارکنان دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بررسی تاثیر هوش هیجانی بر، جلد، هشتم، شماره 1.
زندی،مژگان.(1396). بررسی نقش عوامل جمعیت شناختی و اجتماعی- اقتصادی در مصرف کالاهای فرهنگی جوانان، جامعه پژوهی فرهنگی،پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،سال هشتم، شماره 2.
سالاری پور،سیدمولود.(1397). رابطه هوش هیجانی و جهت گیری دینی با اضطراب مرگ در
سیف الهی،سیف اله.(1394). مطالعه و بررسی روند دگرگونی مصرف کالاهای فرهنگی و علل و عوامل اجتماعی اثرگذار بر آن در بین گروه قومی کرد، مجله مطالعات توسعه اجتماعی ایران، سال هفتم،شماره 4.
صالحی،اله کرم.(1397). تاثیر هوش هیجانی بر عملکرد حسابرس با نقش واسط سرمایه فکری، فصلنامه چشم انداز حسابداری و مدیریت، دوره یک، شماره 4.
صدیقی،شیما.(1395).بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و مصرف کالای فرهنگی، مطالعات علوم اجتماعی ایران، سال سیزدهم، شماره 51.
علامه،سیدمحسن؛ عباسی رستمی، نجیبه؛ صفری شاد، فرانک(1394). بررسی تاثیر هوش اجتماعی و هوش هیجانی بر سبک رهبری مدیران ،
مدیریت توسعه و تحول ، دوره هفت، شماره 22.
قدمی، مصطفی و همکاران(1389). بررسی نقش گردشگری در تغییرات کیفیت زندگی مقصد(نمونه مورد مطالعه: دهستان کلارآباد، شهرستان تنکابن، مازندران). مجله مطالعات اجتماعی ایران. دوره 4، شماره 3. 172- 152.
قاسمی(1387). مطالعهای پیرامون رابطه قشربندی اجتماعی و مصرف فرهنگی با استفاده از دادههایی در زمینه مصرف موسیقایی در شهر تهران،مجله جامعه شناسی ایران، دوره نهم، شماره 1.
سالاری پور، سید مولود؛ مکتبی، غلامحسین و عالی پور بیرگانی، سیروس(1397). رابطه هوش هیجانی و جهتگیری مذهبی با اضطراب مرگ در کارکنان مرد بازنشسته ی شرکت صنایع فولاد خوزستان شهر اهواز، فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، سال نهم، شماره 33.
کاظمی،عباس.(1387).مطالعات فرهنگی،مصرف فرهنگی وزندگی روزمره در ایران،انتشارات جهاد دانشگاهی واحد تهران.
کروبی،مهدی.(1397).تاثیر هوش هیجانی بر عملکرد شغلی کارکنان در صنعت هتلداری، فصلنامه جغرافیا و روابط انسانی، دوره یک، شماره 2.
کریمی،معصومه.(1395). تحلیل ساختاری سلامت سازمانی بر اساس مولفه های فرهنگ سازمانی در معلمان مدارس متوسطه ناحیه یک تبریز،ارائه شده در سومین کنفرانس علوم انسانی، روان شناسی و علوم اجتماعی.
مژگان،زندی.(1396).بررسی نقش عوامل جمعیت شناختی و اجتماعی- اقتصادی در مصرف کالاهای فرهنگی جوانان 29-15 ساله شهر تهران، جامعه پژوهی فرهنگی،پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،سال هشتم، شماره 2.
هاشمی،مهناز.(1392)بررسی تاثیر هوش هیجانی بر عزت نفس و موفقیت شغلی کارکنان، فصلنامه مدیریت سازمان، سال ششم، شماره 5.
Busari, A. O. (2016). Relationship between emotional intelligence, self-esteem, anxiety and academic stress of the gifted children in Oyo State, Nigeria. Global Journal of Human-Social Science: Arts & Humanities-Psychology, 1(5), 11-03.
Bukodi,E.(2011). The relationship between social mobility and consumption of cultural goods, Global Journals Inc. (USA) , Volume 15 - 9 :47-63.
Dalbudak, E.(2015). The impact of sensation seeking on the relationship between attention deficit/hyperactivity symptoms and severity of Internet addiction risk. Psychiatry research, 228(1):156-61.
Diniz,Sibelle Corne´lio & Machado,Ana Fla´via (2011), “Analysis of the consumption of
artistic-cultural goods and services in Brazil”, J Cult Econ, 35:1–18.
Gardner, K.( 2011). "Belief in the paranormal, coping and emotional intelligence", Pers Individ Dif. No41: 1089-105.
Kun, B., & Demetrovics, Z. (2010). Emotional intelligence and addictions: A systematic review. Substance Use & Misuse, 45(7–8), 1131–1160.
Karimi M, Salehi M, Gholtash. A. (2014). The relationship between professional ethics and moral intelligence with organizational behavior citizenship in female high school teachers. Reef Resources Assessment and Management Technical Paper; 40(1)181-191.
Machado,A.(2017). Consumption of cultural goods and services and time allocation in Brazil, Nova econ, vol.27, n.1, pp.35-63. ISSN 0103-6351. http://dx.doi.org/10.1590/0103-6351/3115.
Mayer,J.D,salovey,Pand caruso,P.(2006). Emotional Intelligence,as zeitgeist,as personality and as amental ability. In: Bar-on,R,and Parker,J.P.A.(eds)he hand book of emotional intelligence,Jossey-Bass ,san francisco.
Torech H. (2007). Effective factors contributing to culture consumption: Jossey-Bass Publication.
Salaheddin,K.Al-Sani,L.(2011). The Effect of Emotional Intelligence on Learning, Journal of Educational & Developmental Psychology, 04, 5