قرآن کریم (1378). ترجمۀ مهدی الهی قمشهای، تهران: پرتو.
آبوت، پابلاما و کلر والاس (1385). جامعهشناسی زنان، ترجمۀ منیژه نجمعراقی، چ 4، تهران: نی.
بیرو، آلن (1366). فرهنگ علوم اجتماعی، ترجمۀ باقر ساروخانی، تهران: کیهان.
پاینده، حسین (1385). قرائتی نقادانه از تبلیغات بازرگانی در تلویزیون ایران، تهران: روزنگار.
سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «قوانین و مقررات، فصل نهم، مجموعه ضوابط تولید آگهیهای رادیویی و تلویزیونی» (http: //www.ad.gov.ir/staticPages/22)
صادقی فسایی، سهیلا و شهلا کریمی (1384). «کلیشههای جنسیتی سریالهای تلویزیونی ایران»، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه علامهطباطبایی.
لالمی، شیده (1386). «بازنمایی زنان در تبلیغات»، فصلنامۀ پژوهش و سنجش، ویژۀ رسانه و خانواده، ش 52.
مهدیزاده، سید محمد (1387). رسانهها و بازنمایی، تهران: دفتر مطالعات و توسعۀ رسانهها.
مهدیزاده، سید محمد (1389). نظریههای رسانه اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقاد، تهران: همشهری.
ولز، ویلیام، جان برنت و ساندرا موریاتی (1383). تبلیغات تجاری؛ اصول و شیوههای عمل، ترجمۀ سینا قربانلو، تهران: مبلغان.
Aalberg, Toril and Anders Jenssen, (2007). "Gender in Political Candidates", in Nordicom Review.N 28.
Dyer, Gillian (1993). Advertising as Communication, London: Rutledge.
Rosengern, K. E. (1996). Media Effects and Beyond: Culture, Socialization and Life Style. London and New York: Rutledge.
Webster New World Dictionary (1990), New York: Siman & Schuter