آشتیانی، سید جلال(1380)شرح مقدمه قیصری بر فصوص الحکم، قم، بوستان کتاب.
ابن عربی، محیالدین (بیتا)، الفتوحات المکیّه، بیروت، دار الصادر.
همو(1370)؛فصوص الحکم، تهران، انتشارات الزهراء.
بورکهارت، تیتوس(1387)، کیمیا علم جهان، علم جان،ترجمه گلناز رعدی آذرخشی و پروین فرامرزی، تهران،حکمت.
حسنزاده آملی،حسن(1362)،رساله وحدت از دیدگاه عارف و حکیم،تهران، انتشارات فجر.
خوارزمی،تاج الدین حسین(1368)؛شرح فصوص الحکم، تصحیح نجیب مایل هروی،چاپ دوم، تهران،.انتشارات مولی.
همو(1386)؛ زن در آیینه جمال و جلال،تحقیق و تنظیم: محمد لطیفی، قم، اسراء.
سهروردی، شهابالدین یحیی(1372)مجموعه مصنفات؛ جلدهای 1-3 با تصحیح و مقدمه هانری کربن،چاپ دوم، تهران، مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی(پژوهشگاه).
سلطانی، مهدی(1392)؛ « هویت زن و مرد در نگاه حکمت اسلامی و دلالت های آن برای طراحی نظریه ای درباره تحکیم خانواده»، اسلام و مطالعات اجتماعی، صص120-141.
شجریان، مهدی(1399)؛« جنس برتر از منظر ملاصدرا»، هستی و شناخت، صص203-234.
شووان، فریتیوف (1388)، کاستها و نژادها، ترجمه بابک عالیخانی و کامران ساسانی، تهران، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران.
شهرزوری، شمسالدین محمد(1380)؛ شرح حکمة الاشراق؛ تصحیح، تحقیق و مقدمه از حسین ضیائی، تهران،پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
عموخلیلی، مرجان(1387)؛ »نقش زنان صوفی و تأثیرگذاری آنها بر آراء ابن عربی«، پژوهشنامه زنان، شماره ششم،صص87-110.
قونوی، صدرالدین(1381)؛اعجاز البیان فی تفسیر ام القرآن، مقدمه و تصحیح سید جلال الدین آشتیانی،قم، بوستان کتاب.
قیصری، داودبن محمد(1394)، شرح فصوص الحکم، تهران، حکمت.
صانعپور، مریم(1400)،«خرد زنانه در اسطورههای ایران باستان»، پژوهشنامه زنان، سال دوازدهم، شماره دوم، صص 166-191.
گلابکش، فاطمه، محمد تقی فعالی، علی شیخ الاسلامی(1399)،« زن در عرفان از دیدگاه حکیم سبزواری و امام خمینی»، پژوهشنامه زنان و خانواده، شماره20، صص 171-189.
Murata, Sachiko, (1992), The Tao of Islam, Albany, State University of New York Press.