احمدی، مریم (1391)، نقش واسطه گری عملکرد خانواده برای سبک پردازش هویت و تحول یافتگی من، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
اخباراتی، فرزانه و بشردوست، سیمین (1394)، «پیشبینی بهزیستی روانشناختی بر اساس عملکرد خانواده و نیازهای بنیادی روانشناختی دانشآموزان»، دومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی، مشهد، دانشگاه تربت حیدریه
بادسار، محمد و قاسمی، مهدی (1395)، «بررسی نقش دینداری بر مسئولیتپذیری اجتماعی دانشجویان»، پنجمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، الگوی پایه پیشرفت.
باقرزاده، فاطمه (1394)، رابطه عملکرد خانواده با مسئولیتپذیری و رشد اجتماعی نوجوانان، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره)، پژوهشکده علوم اجتماعی.
برومندساربان، آسیه (1397)، بررسی رابطه بهزیستی روانشناختی و پایگاه هویت با تصویر تن انگاره نوجوانان دختر دوره دوم متوسطه، سومین کنفرانس ملی تازههای روانشناسی، اصفهان، دبیرخانه دائمی کنفرانس باحمایت انجمنها و گروههای اموزشی دانشگاههای کشور.
جوکار، بهرام؛ حسین چاری، مسعود و مهرپور، آناهیتا (1393)، «پیشبینی مسئولیتپذیری اجتماعی بر اساس سبکهای هویت در دانشجویان دانشگاه شیراز»، فرهنگ در دانشگاه اسلامی، 4 (1)، 22-3.
خدابخش، محمدرضا و کیانی، فریبا (1392)، «بررسی نقش عفو در سلامت و بهزیستی روانشناختی دانشجویان»، مجله تحقیقات نظام سلامت، 9 (10)، 1061-1050.
خزاعی، زهرا و محتشم، سعید (1394)، «بررسی رابطهی بین کارکرد خانواده و بهزیستی روانشناختی در دانشجویان سال اول دانشگاههای بیرجند»، دومین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی، مشهد، دانشگاه تربت حیدریه.
خواجه نوری، بیژن؛ مساوات، سیدابراهیم وریاحی، زهرا (1393)، «رابطه سبک زندگی و مسئولیتپذیری فردی و اجتماعی مطالعه موردی: نوجوانان دبیرستانی شیراز»، جامعهپژوهی فرهنگی، 5 (4)، 36-19.
رشیدی طرحانی، مریم (1392)، مقایسه عملکرد خانوادههای نوجوانان بزهکار و عادی بر اساس سبک دلبستگی و هویت، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
رضائیان، مریم وسرندی، پرویز (1389)، «بررسی رابطه سبکهای هویتی و نقش تعهد هویت با میزان بهزیستی روانشناختی در دانشآموزان مقطع دوم متوسطه شهر تبریز»، آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی) ، 3 (11)، 91-79.
سلیمی، ابوالفضل؛ بهرامی، فاضل؛ طاهری، محمد؛ یونسی، جلال و حسین زاده، سمانه (1392)، «رابطه عملکرد خانواده و مسئولیتپذیری در نوجوانان دارای نقایص بینایی و مقایسه آن با نوجوانان عادی»، تحقیقات علوم رفتاری، 12 (4)، 10-1.
سیاهپوش، زهیر (1386)، رابطهسبکهایهویتیوبهزیستیروانشناختیدردانشجویان، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
شادکام، سیروس؛ زارع، فریده؛ صف آرا، مصطفی و دهقانی، مصطفی (1398)، هویت یابی و مسئولیتپذیری دو رکن اساسی در پرورش نوجوانان، پنجمین همایش ملی تازههای روانشناسی مثبت نگر، بندرعباس، دانشگاه فرهنگیان.
شیخ الاسلامی، راضیه و برزو، شیوا (1394)، «فرزندپروری و مسئولیتپذیری در نوجوانان: نقش واسطهگری سبکهای پردازش هویت»، روشها و مدلهای شناختی، 6 (19)، 120-97.
طاهری، مهدی؛ یاریاری، فریدون؛ صرامی، غلامرضا و ادیب منش، مرزبان (1392)، «رابطه بین سبکهای هویت، شادکامی و بهزیستی روانشناختی در دانشجویان دانشگاه. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی».14 (1)، پیاپی51، 82-72.
طباطبایی، نفیسه؛ طباطبایی، سید شهاب الدین؛ کاکایی، یزدان وعلیرضا، محمدی آریا (1391)، «رابطه سبکهای هویت و مسئولیتپذیری با پیشرفت تحصیلی نوجوانان ۱۵ تا ۱۸ ساله شهر تهران»، رفاه اجتماعی. 12 (44)، 42-23.
عبدی زرین، سهراب؛ سجادیان، شهیاد، شیما؛ بیان معمار، احمد و عظیمی، حسین (1389)، «رابطه بین سبک هویت و بهزیستی روانی در دانشآموزان دختر مقطع راهنمایی شهر قم»، طلوع بهداشت، 9 (1)، 77-69.
فتحی اقدم، قربان و خواجوئی نژاد، محبوبه (1393)، «بررسی ارتباط سبکهای هویت با بهزیستی روانشناختی و خرده مقیاسهای آن در دانشجویان دانشکده علوم پزشکی سیرجان در سال1393»، اولین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی آسیبهای اجتماعی و فرهنگی ایران، تهران، مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضوی، انجمن علمی توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین.
قاسمی، مهدی؛ بادسار، محمد و فتحی، سهیلا (1397)، «بررسی نقش میانجی دینداری در تحلیل عوامل مؤثر بر مسئولیتپذیری اجتماعی دانشجویان»، جامعهشناسیکاربردی، 29 (1)، پیاپی69، 206-189.
کاظمی خوبان، زهرا و چابکی، عزیز (1396)، «رابطه عملکرد خانواده و سبکهای هویت در دانشآموزان دختر دبیرستانهای شهرکرج»، مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت، 4 (1)، 37-26.
کاظمی خوبان، زهرا؛ حکمی، محمد و صیرفی، محمدرضا (1395)، «پیشبینی مسئولیتپذیری بر اساس جهتگیری هویت و عملکرد خانواده در نوجوانان»، پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، 6 (21)، 90-77.
محمدی گوندره، ژروین (1391)، رابطه سبکهای هویت و سبکهای تفکر با مسئولیتپذیری اجتماعی دانشآموزان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
مظاهری، مهرداد و بهرامیان، سیده حکیمه (1394)، «پیشبینی بهزیستی روانی بر اساس عاطفه مثبت و منفی و خودکارآمدی مقابلهای»، پژوهشنامه روانشناسی مثبت، 1 (4)، 14-1.
Berzonsky, M. D. (2003). Identity style and well-being: Does commitment matter?. Identity, 3(2), 131-142.
Bond, M. H. (2002). Reclaiming the individual from Hofstede’s ecological analysis–a 20-year odyssey: Comment on Oyserman et al. (2002). Psychological Bulletin, 128, 73–77.
Escartí, A. , Gutiérrez, M. , Pascual, C. , & Llopis, R. (2010). Implementation of the personal and social responsibility model to improve self-efficacy during physical education classes for primary school children. International Journal of Psychology and Psychological Therapy, 10 (3).
Crocetti, E. , Erentaitė, R. , & Žukauskienė, R. (2014). Identity styles, positive youth development, and civic engagement in adolescence. Journal of youth and adolescence, 43 (11) , 1818-1828.
Fagimovich, Y. I. , & Gabdelbakievna, G. R. (2015). Development Of Students’ Civil Responsibility In The Process Of Social Projecting. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 191, 801-804.
Garcia, D. , Al Nima, A. , & Kjell, O. N. (2014). The affective profiles, psychological well-being, and harmony: environmental mastery and self-acceptance predict the sense of a harmonious life. PeerJ, 2, e259.
Hofstede, G. (2001). Culture’s consequences: Comparing values, behaviors, institutions, and organizations across nations, second edition. Thousand Oaks: Sage Publications, Inc..
Heather, J. B. (2001). Identity style, cognitive style and well-being. The rule of commitment. Journal of Adolescence Research. Vol: 8, pp: 76-79.
Hejazi, E., Shahraray, M., Farsinejad, M. & Asgary, A. (2008). Identity styles and academic achievement: mediating role of academic self- efficacy. Social Psychology of Education, 12, 123-135.
Hirsch, J. K. , & Ellis, J. B. (1996). Differences in life stress and reasons for living among college suicide ideators and non-ideators. College student journal.
Huppert, F. A. (2009). Psychological well‐being: Evidence regarding its causes and consequences. Applied Psychology: Health and Well‐Being, 1 (2) , 137-164.
Kaniušonytė, G. , & Žukauskienė, R. (2018). Relationships with parents, identity styles, and positive youth development during the transition from adolescence to emerging adulthood. Emerging adulthood, 6 (1) , 42-52.
Karaś, D. , & Cieciuch, J. (2018). The relationship between identity processes and well-being in various life domains. Personality and Individual Differences, 121, 111-119.
Krys, K., Capaldi, C. A., Zelenski, J. M., Park, J., Nader, M., Kocimska-Zych, A., ... & Uchida, Y. (2019). Family well-being is valued more than personal well-being: A four-country study. Current Psychology, 1-12.
Krys, K., Zelenski, J. M., Capaldi, C. A., Park, J., van Tilburg, W., van Osch, Y., ... Uchida, Y. (2019). Putting the Bwe^ into well-being: Using collectivism-themed measures of well-being attenuates wellbeing’s association with individualism. Asian Journal of Social Psychology. Advance online publication.
https://doi.org/10.1111/ ajsp.12364.
Lenzi, M. , Vieno, A. , Santinello, M. , Nation, M. , & Voight, A. (2014). The role played by the family in shaping early and middle adolescent civic responsibility. The Journal of Early Adolescence, 34 (2) , 251-278.
Li, C. (2005). Identity and young adult well-being: A closer look at identity style and identity structure (Doctoral dissertation).
Lee, H., Stewart, S., Lun, V., Bond, M., Yu, X., & Lam, T. (2012). Validating the concord index as a measure of family relationships in China. Journal of Family Psychology, 26, 906–915.
Meeus, W. , Iedema, J. , & Maassen, G. H. (2002). Commitment and exploration as mechanisms of identity formation. Psychological reports, 90 (3) , 771-785.
Matejevic, M. , Jovanovic, D. , & Lazarevic, V. (2014). Functionality of family relationships and parenting style in families of adolescents with substance abuse problems. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 128, 281-287.
Nakagawa, K. (2000). Unthreading the ties that bind: Questioning the discourse of parent involvement. Educational Policy, 14 (4) , 443-472.
Nikolaev, E. L. , Baranova, E. A. , & Petunova, S. A. (2016). Mental Health Problems in Young Children: The Role of Mothers’ Coping and Parenting Styles and Characteristics of Family Functioning. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 233, 94-99
Pena, D. C. (2000). Parent involvement: Influencing factors and implications. The Journal of Educational Research, 94 (1) , 42-54.
Phillips, T. M. , & Pittman, J. (2007). Adolescent psychological well-being by identity style. Journal of Adolescence Research, 30, 1021-1034.
Ratner, K. (2015). Boundaries: The Relationships among Family Structure, Identity Style, and Psychopathology.
Refahi, Z. , Bahmani, B. , Nayeri, A. , & Nayeri, R. (2015). The relationship between attachment to God and identity styles with Psychological well-being in married teachers. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 174, 1922-1927.
Roslan, S. , Ahmad, N. , Nabilla, N. , & Ghiami, Z. (2017). Psychological Well-being among Postgraduate Students. Acta Medica Bulgarica, 44 (1) , 35-41.
Seymour, N. (2015). Psychological Well-being in Adolescents: Planning towards and Thinking about the Future.
Saricaoglu, H. , & Arslan, C. (2013). An Investigation into Psychological Well-Being Levels of Higher Education Students with Respect to Personality Traits and Self-Compassion. Educational Sciences: Theory and Practice, 13 (4) , 2097-2104.
Sharifian, N. , & Grühn, D. (2018). The differential impact of social participation and social support on psychological well-being: Evidence from the wisconsin longitudinal study. The International Journal of Aging and Human Development, 0091415018757213.
Trusty, J. , & Harris, M. B. C. (1999). Lost talent: Predictors of the stability of educational expectations across adolescence. Journal of Adolescent Research, 14 (3) , 359-382.
Turashvili, T. , & Turashvili, M. (2015). Structural equation model of psychological well-being, a Georgian Exploration. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 190, 4-9.
Vasilescu, R. , Barna, C. , Epure, M. , & Baicu, C. (2010). Developing university social responsibility: A model for the challenges of the new civil society. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2 (2) , 4177-4182.
Vleioras, G. , & Bosma, H. A. (2005). Are identity styles important for psychological well-being?. Journal of adolescence, 28 (3) , 397-409.
Walton, R. L. (2002). A comparison of perceived stress levels and coping styles of junior and senior students in nursing and social work programs (Doctoral dissertation, Marshall University Libraries).
Waterman, A. S. (2007). Doing well: The relationship of identity status to three conceptions of well-being. IDENTITY: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF THEORY AND REASEARCH, 7 (4) , 289-307.
Winefield, H. R. , Gill, T. K. , Taylor, A. W. , & Pilkington, R. M. (2012). Psychological well-being and psychological distress: is it necessary to measure both?. Psychology of Well-Being: Theory, Research and Practice, 2 (1) , 3.
Wu, J. H. , Sun, C. L. , Zhang, S. M. , & Ren, X. H. (2012). Relationship between depression and family function in old patients with coronary heart disease. Sichuan da xue xue bao. Yi xue ban= Journal of Sichuan University. Medical science edition, 43 (3) , 401-403.
Wentzel, K. R. (1991). Social competence at school: Relation between social responsibility and academic achievement. Review of educational research, 61 (1) , 1-24.
Wu, S., & Zheng, X. (2020). The Effect of Family Adaptation and Cohesion on the Well-being of Married Women: A Multiple Mediation Effect. The Journal of general psychology, 147(1), 90-107