-باکاک، ر. ( ۱۳۸۱ ) مصرف، ترجمه خسرو صبوری، تهران: انتشارات شیرازه.
برگر، پیتر و لاکمن، توماس(1375). ساخت اجتماعی واقعیت، ترجمه فریبرز مجیدی، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
برگز و دیگران(1381). ذهن بی خانمان، نوسازی و آگاهی، ترجمه محمد ساوجی، تهران: نشر نی.
تاجیک، محمدرضا(1384).روایت غیریت و هویت در میان ایرانیان،تهران: فرهنگ گفتمان.
جلیلی فیروزی، شقایق(1385). بازنمایی هویت دینی در فضای مجازی، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات، دانشگاه علامه طباطبایی.
رفعت جاه، مریم و علی شکوری (1387).«اینترنت و هویت اجتماعی»، فصلنامه جهانی رسانه، شماره 5 ،صص1-17.
گیدنز، آنتونی(1383). تجدد و تشخص، ترجمه ناصر موفقیان، تهران: نشر نی.
نش، کیت(1382).جامعه شناسی سیاسی معاصر: جهانی شدن، سیاست و قدرت ترجمه محمدتقی دلفروز، تهران: نشر کویر.
نوابخش، مهرداد؛پوریوسفی، حمید و میرآخولی، مژگان(1388). بررسی میزان پایبندی مذهبی دانشجویاندانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار ، پژوهش نامه علوم اجتماعی،سال3، شماره3،صص61-91.
نوغانی دخت بهمنی، محسن؛ میرمحمد تبار، سید احمد و عدلی پور، صمد(1394). « فضای مجازی و هویت»، پژوهشنامه توسعه فرهنگی اجتماعی، سال اول، شماره دوم،صص5-22.
منابع لاتین
Baudrillard, J. (1988). America. London & New York: Verso. Encyclopedia of Postmodernism. Ibid. (p. 104).
Dirksen, V., Huizing, A., & Smit, B. (2010). ―Piling on layers of understanding‖: The use of connective ethnography for the study of (online) work practices. New Media & Society, 12, 1045–1063. doi:10.1177/1461444809341437
Hall, S.(١٩٨٧), “Minimal Selves, in Identity: The Real Me”, ICA Document ٦, London. Institute for Contemporary Arts
Hine, C. (2015). Ethnography for the internet: embedded, embodied and everyday. London, England: Bloomsbury Academic.
Hine, C., (2000) Virtual Ethnography. London: SAGE.
Horster, E., & Gottschalk, C. (2012). Computer-assisted webnography: A new approach to online reputation management in tourism. Journal of Vacation Marketing, 18, 229–238. doi:10.1177/1356766712449369.
Kozinets, R. (1998). On netnography: Initial reflections on consumer research investigations of cyberculture. Advances in Consumer Research, 25, 366–371.
Kozinets, R. (2002). The field behind the screen: Using netnography for marketing research in online communities. Journal of Marketing Research, 39, 61–72. doi:10.1509/jmkr.39.1.61.18935
Kozinets, R. (2010). Netnography: Doing ethnographic research online. London, England: Sage. Kozinets, R., V. (2012). Marketing netnography: a new research method. Methodological Innovations Online (MIO), Issue 1, Volume 7, 37-45.
Kozinets, R., V. (2001).Utopian enterprise: articulating the meanings of star treks culture of consumption. Journal of Consumer Research. pp. 67-88.
Kozinets, R., V. (2015). Netnography: Redefined, London: SAGE
Kress, G. & van Leeuwen, T. (1996). Reading images: The grammar of visual design. London, UK: Routledge
Rollins, M., Nickell, D., & Wei, J. (2014). Understanding salespeople's learning experiences through blogging: A social learning approach. Industrial Marketing Management, 43(6), 1063-1069.
Ward, K. (1999). Cyber-ethnography and the emergence of the virtually new community. Journal of Information Technology, 14, 95–105. doi:10.1080/026839699344773