احدی، حسن و شکوهالسادات بنیجمالی (1380). روانشناسی رشد، مفاهیم بنیادی در روانشناسی کودک، تهران: پردیس.
احدی، حسن (1388). «سبکهای فرزندپروری»، روزنامة مستقل سراسری صبح ایران.
احمدی، پروین و دیگران (1388). «بررسی آثار فناوری ارتباطی جدید، اینترنت، بازیهای رایانهای، و ماهواره بر تربیت اجتماعی، با تأکید بر سازگاری دانشآموزان سال دوم دبیرستانهای تهران»، فصلنامة اندیشههای نوین تربیتی، دانشگاه علوم تربیتی دانشگاه الزهرا، دورة پنجم، ش 3.
اسعدی، محمد و دیگران (1385). «رابطة بین زمینة اجتماعی ـ فرهنگی با شیوههای تربیتی والدین، موفقیت تحصیلی و سبک یادگیری فرزندان». فصلنامة اندیشه و رفتار. ش 12.
اسلامینسب، علی (1373). روانشناسی سازگاری. تهران: چاپ و نشر بنیاد.
افروز، غلامعلی (1381). روشهای ارزیابی و درمان شناختی ـ رفتاری نوجوانان. تهران: دانشگاه تهران.
آقامحمدیان، حمید و رضا شرباف (1375). «ناسازگاری»، پیوند، ش 173.
اکبری، ابوالقاسم (1388). راهنمای سازگاری تحصیلی و شغلی. تهران: رشد و توسعه.
برک، لورای (1383). روانشناسی رشد. ترجمة سعید محمدی، تهران: ارسباران.
بریگز، دوروتی (1379). خودباوری. ترجمة عباس چینی، تهران: البرز.
بشارت، محمدعلی و دیگران (1387). رابطة کمالگرایی با سبکهای فرزندپروری.
پاشا شریفی، حسن و رسول کردنوقابی (1384). «تدوین برنامة درسی مهارتهای زندگی برای دانشآموزان دورة متوسطة تحصیلی»، فصلنامة نوآوریهای آموزشی، ش 12.
پیرو، فاطمه و دیگران (1389). روشهای کاربردی تربیت کودکان، تهران: رسانة تخصصی.
خسروی، زهره و امهانی علیزاده صحرایی (1388). کمالگرایی: سلامت یا بیماری؟ تهران: علم، فرا انگیزش.
زارعی، اقبال (1388). «بررسی رابطة بین شیوههای فرزندپروری والدین با ارتکاب نوجوانان به رفتارهای پرخطر براساس مقیاس کلونگیر»، مجلة علمیپژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، ویژهنامة همایش رفتارهای پرخطر، دورة 18، ش 3.
ساپینگتون، اندروا (1385). بهداشت روانی، ترجمة حمیدرضا حسینشاهی. تهران: روان.
شعارینژاد، علیاکبر (1372). روانشناسی رشد بزرگسالان در فراخنای زندگی، تهران: پیام آزادی.
شریعتمداری، علی (1388). روانشناسی تربیتی. تهران: امیرکبیر.
عطار، حمید (1387). «مقایسة شیوههای فرزندپروری با سبک هویت و بررسی رابطة آنها در دانشآموزان دختر و پسر پیشدانشگاهی نواحی چهارگانة آموزش و پرورش شهر شیراز»، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم و تحقیقات شیراز.
کریمی، یوسف (1384). روانشناسی شخصیت، تهران: مؤسسة نشر ویرایش.
کارگرشولی، هدایت و فاطمه پاکنژاد (1382). «خانواده نخستین عامل تأثیرگذار بر هویت دانشآموزان»، ویژهنامة مجلة دانشگاه تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی.
کاپلان، پاول اس (1386). روانشناسی رشد، سفر پرماجرای کودک، ترجمة مهرداد فیروزبخت، چاپ چهارم، تهران: خدمات فرهنگی رسا.
کمیجانی، مهرناز و فرهاد ماهر (1386). «مقایسة شیوههای فرزندپروری والدین نوجوان با اختلالات سلوک نوجوانان عادی»، دانش و پژوهش در روانشناسی، ش 33.
ماسن، پاول هنری و دیگران (1388). رشد شخصیت کودک، ترجمة مهشید یاسایی، تهران: مرکز.
مهرابیزاده هنرمند، مهناز و مینا وردی (1382). کمالگرایی مثبت، کمالگرایی منفی، اهواز: رسش.
نوید، جفری و اسپنسر راتوس (1388). بهداشت روانی، ترجمة یحیی سیدمحمدی، تهران: ارسباران.
نظری، علیمحمد (1388). مبانی زوجدرمانی و خانوادهدرمانی، چاپ دوم، تهران: علم.
وثوقی، م و ع نیکخلق (1370). مبانی جامعهشناسی، تهران: خردمند.
Baumrind, D. (1973). ‘The Development Of instrumental competence though socialization’, university of Minnesota press.
Benson, P. L. (1997).’All kids are our kids what communities must to raise caring and Responsible children and Addescents’, Son Francisco: jossey-Bas pubishers.
Besharat, M. and K. Azizi (2011). ‘The relationship between perfectionism and child perfectionism in sample of Irani families’, Procedia social and Behavioral.
Darling, N. (1999). ‘Parenting style as context integrative model’, Psychological bulletin, Vol. 36, No. 141.
Flett, G. L. and P. L. Hewitt, (1991). ‘Perfectionism in the self and social contexts: Conceptualization, assessment, and association with pcychopathology’, Journal of personality and social psychology, 60, 456-470.
Flett, G. L. and Hewitt, P. L. (2011). ‘Negative feedback may exacerbate depression and anxiety in Perfectionist’, Journal of Behavioural science.
Frost, O. and et al. (1990). ‘The dimensions of perfectionism’, Cognitive Therapy and Research, 14, 449-468.
Hardy, D. F. and et al. (1993). ‘Examining the velation of parenting to childrens coping with every day stress, child development, Vol. 64.
Horney. K. (1950). Our lnner Conflicts, Newyork: Norton.
Kopko, K. (2007). ‘Parenting style and Adolescents’, Cornell university offers equal program.
Miquelon, P. and et al. (2005). ‘Perfectionism, Academmic, and pcychological adjustment: An integrative Model’, The Society for Personality and Social Psychology, Inc. Vol 3.
Onder, A., H. Gulay (2009). ‘Relibilty and validity of paventig styes and dimensiouns questionnaive’, Word conference on Educational sciences, 1. 508-514
Rebecca, H. (2001). Parenting style Center for Parent Education University, North Texas.
Rothrauff, T. and et al. (2009). ‘Remembered parenting style and Adjustment in Middle and late Adulthood’, Journal of Gerontology: social sciences, 64, 137-146.
Stoeber, J. and k. Otto (2006). ‘Positive conceptions of perfectionism: Approaches, evidence, challenges, personality and social psychology Review’, 10, 295-319
Stoeber, J. (2011). ‘Perfectionism, affisiency, and respons bias in proof-reading perfermaunce extension and replication, personality and individual differences’