اعوانی، شهین(1389). «آیا فایدهگرایی، همان لذتگرایی است؟ بررسی دیدگاه بنتام و میل» فصلنامه فلسفه و کلام، شماره 6.
بودریار، ژان(1390). جامعه مصرفی، ترجمۀ پیروز ایزدی، تهران: انتشارات ثالث.
بوردیو پییر(1380). نظریه کنش، دلایل عملی و انتخاب عقلانی، ترجمة مرتضی مردیها، انتشارات نقش و نگار.
جهانگیری، جهانگیر و فاطمۀ ابوترابی(1391). «بررسی عوامل مرتبط با جهتگیری ارزشی جوانان»، فصلنامۀ مطالعات توسعه اجتماعی-فرهنگی، سال اول، شمارۀ اول.
ربیعی، علی و ملکه رفیعی(1395). «مصرفگرایی: از اجبار تا لذت مطالعهای جامعهشناختی پیرامون مصرفگرایی در میان ساکنان شهر تهران»، مجله جامعهشناسی ایران، دورۀ شانزدهم، شماره 1 و 2.
سو، آلوین(1378). تغییر اجتماعی و توسعه: مروری بر نظریات نوسازی، وابستگی و نظام جهانی، ترجمۀ محمود حبیبی مظاهری، تهران: پژوهشکده مطالعات راهبردی.
عباسزاده، محمد، بتول محمودمولایی کرمانی و فرانک اقدسی علمداری(1393). «مطالعۀ جامعهشناختی نقش مداخلهگرایانه متغیر پذیرش اجتماعی در تأثیرگذاری رسانهها بر گرایش زنان به زیبایی با عمل جراحی»، فصلنامه زن و جامعه، سال پنجم، شمارۀ سوم.
گیدنز، آنتونی(1377). پیامدهای مدرنیته، ترجمه محسن ثلاثی، تهران: نشر مرکز.
گیدنز، آنتونی(1387).. تجدّد و تشخص: جامعه و هویت شخصی در عصر جدید، ترجمه ناصر موفقیان، تهران: نشر نی.
مظفرینیا، مهدی، عباس منوچهری، مسعود غفاری و فرشاد مؤمنی(1395). «اندیشهشناسی سیاسی نظریه مراحل رشد اقتصادی روستو»، مطالعات میان رشتهای در علوم انسانی، دورۀ هشتم، شماره 2.
معدنی، سعید و عباس خسروانی(1390). «عوامل مؤثر در جهتگیری ارزشی مادی / فرامادی دانشجویان»، فصلنامه مطالعات جامعهشناختی ایران، سال اول، شماره سوم.
میل، جان استیوارت(1388). فایدهگرایی، ترجمۀ مرتضی مردیها، تهران: نشر نی.
Belay, G(1996). »The (Re)construction and negotiation of cultural identities in the age of globalization«, In H. B. Mokros (Ed.), Interaction & identity New Brunswick, NJ: Transaction.
Carr, C. T and Hayes, R. A(2015).»Social media: Defining, developing, and divining«, Atlantic Journal of Communication, 23(1).
Chapman, Jonathan(2005). emotionally durable design, object, experience and empathy, USA: Earthscan.
Chen, G. M., and Zhang, K(2010). »New media and cultural identity in the global society«, Handbook of Research on Discourse Behavior and Digital Communication: Language Structures and Social Interaction, (Hershey, PA: Idea Group Inc).
Deniz, E(2014). »Veiling Fashion, Consumption Culture and Identity: a Qualitative Analysis For Interpreting The Veiled Turkish Women’s Changing Clothing Practices«, Proceedings of Socioint 14- International Conference on Social Sciences and Humanities. 8-10 September Istanbul, Turkey.
Escobar, Arturo(1995). Encountering Development: The Making and Unmaking of the Third World, Princeton: Princeton University Press.
Featherstone, M(2007). Consumer Culture and Postmodernism. SAGE Publications. London.
Harvey, D(1990). The condition of postmodernity: An enquiry into the origins of cultural change, Oxford: Blackwell.
Hermannsdóttir, M.B(2011). Self-Identity in Modernity, Instructor: Giorgio Baruchello. Final Thesis for 180 Credits B.A. Degree in the Faculty of Humanities and Social Sciences. University of Akureyri School of Humanities and Social Sciences.
Holmberg, J. Öhnfeldt, R(2010). The female fashion consumer behavior, Bachelor Thesis Business Econo,ics/Marketing. Handelshögskolan VID University of Gothenburg.
Kinley, T.R(2010). »The Effect of Clothing Size on Self-Esteem and Body Image«, Family & Consumer Sciences Research Journal, Vol. 38, No. 3.
Lin. C. A(2008). »Virtual Consumption: A Second Life for Earth? «, BYU Law Review, (1).
Moy,G(2015). Media, Family, and Peer Influence on Children’s Body Image, the requirements For the degree of Masters of Arts. Director: Dr. Sean Duffy,The School-Camden Rutgers, The State University of New Jersey.
Okioga, K.C(2013). »The Impact of Students’ Socio-economic Background on Academic Performance in Universities, a Case of Students in Kisii University College American International«, Journal of Social Science Vol. 2, No. 2.
Reddy Sertanya(2009). »Styling The Self: Fashion As An Expression Of Cultural Identity In a Global World«, Culture, Communication and Media, Studies Department University of KwaZulu-Natal South Africa.
Rostow, W. W(1960). stages of economic growth: A non-communist manifesto, Cambridge: Cambridge University Press.
Subhani, M.I, Hasan,A.S, Osman, A(2011). »New Article of Clothing translates the Mood of an Individual«, International Journal of Business and Social Science, Vol. 2 No. 23.