حقیقتگو، مریم. (1384).«تحصیلات دختران، سندی ماندگار و مایۀ افتخار (عملکرد 25 سالۀ آموزشوپرورش، آمارها و مقایسهها با دیگر کشورها)». پیام زن (ویژهنامه زن در جمهوری اسلامی ایران-دفتر سوم)،14(1)،282-238.
صلیبی، ژاسنت. (1389). «تحلیل رشد فزاینده پذیرفتهشدگان زن در آموزش عالی ایران: دستاوردها و چالشها». پژوهشنامه زنان،1(2)،39-64.
صفار حیدری، ح.، صالحی عمران، ا.،و منتظری، ا. (1388). «زمینهیابی افزایش مشارکت زنان در آموزش عالی» (مطالعه موردی دانشگاه مازندران). فصلنامۀ انجمن آموزش عالی ایران،1(4)،85-106.
طیبینیا، مهری. (1396). دانشگاه، هویت و سیاستهای زندگی زنان. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
فاتحی، ا. و همکاران (1388) «چرایی افزایش نسبی ورود دختران به دانشگاه (مطالعه موردی دانشگاه اهواز)». فصلنامه مطالعات راهبردی زنان،173-204.
فراستخواه،مقصود. (1383). «زنان، آموزش عالی و بازار کار». زن در توسعه و سیاست،2(1). 147-164.
فریدونی، سمیه و مهران، گلنار، و منصوریان، یزدان (1393). «نظریه تواناسازی زنان در نهاد آموزش عالی ایران». جامعهشناسی نهادهای اجتماعی،2(5)،107-137.
کشاورز, خدیجه. (1397). رؤیای ناتمام؛ تجربۀ زیسته دختران در دانشگاههای ایران. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
Abbott, P., Tyler, M., & Wallace, C. (2006). An introduction to sociology: Feminist perspectives: Routledge.
Andrews, M., Sclater, S. D., Squire, C., & Tamboukou, M. (2007). Narrative research. Qualitative Research Practice: Concise Paperback Edition, 97-112.
Bagilhole, B. (2007) Challenging women in the male academy: think about draining the swamp, in P. Cotterill, S. Jackson and G. Letherby (eds) Challenges and Negotiations for Women in Higher Education. Dordrecht: Springer.
Boyer, D. (2005). The corporeality of expertise. Ethnos, 70 (2), 243-266.
Brown, L., & Watson, P. (2010). Understanding the experiences of female doctoral students. Journal of Further and Higher Education, 34(3), 385-404.
Butler, J. (2011). Gender trouble. Feminism and the subversion of identity. New York: Routledge.
Chesterman, C. (2001). Encouraging women leaders in Australian higher education. Paper presented at the Technological Demands on Women in Higher Education: Bridging the Digital Divide Conference, Cape Town, South Africa.
Creswell, J. W. (2014). Qualitative Inquiry and Research Design: SAGE.
Davies, B. (2006). Subjectification: The relevance of Butler’s analysis for education. British journal of sociology of education, 27(4), 425-438.
Denzin, N. K. (2010). The qualitative manifesto: A call to arms: Walnut Creek, CA: Left Coast Press.
Esin, C., Fathi, M., & Squire, C. (2014). Narrative analysis: The constructionist approach. The Sage handbook of qualitative data analysis, 203-216.
Foucault, M. (1982). The subject and power. In Michel Foucault: Beyond structuralism and hermeneutics. 2nd ed. H.L. Dreyfus and P. Rabinow. Chicago: Chicago University Press
Hill, Y., & MacGregor, J. (1998). Support systems for women in part‐time study. Journal of Further and Higher Education, 22(2), 143-149.
Horsdal, M. (2014). Telling Lives: Exploring dimensions of narratives. Routledge.
Jackson, L. D. (2008). Reflections on obstacles and opportunities: Suggestions for improving the retention of female faculty. Women's Studies in Communication, 31(2), 226-232.
Leathwood, C., & Read, B. (2008). Gender and the changing face of higher education: a feminized future?: A feminized future? : McGraw-Hill Education (UK).
Leonard, D. (2001). A woman's guide to doctoral studies: ERIC.
Maxwell, J. A., & Chmiel, M. (2014). Generalization in and from qualitative analysis. The Sage handbook of qualitative data analysis, 540-553.
Polkinghorne, D. E. (1988). Narrative knowing and the human sciences: Suny Press.
Rani Thanacoody, P., Bartram, T., Barker, M., & Jacobs, K. (2006). Career progression among female academics: A comparative study of Australia and Mauritius. Women in Management Review, 21(7), 536-553.
Riessman, C. K. (1993). Narrative analysis (Vol. 30): Sage.
Riessman, C. K. (2008). Narrative methods for the human sciences: Sage.
Søndergaard, D. M. (2002). Poststructuralist approaches to empirical analysis, Qualitative Studies in Education, 15 (2), 187-204. https://doi.org/10.1080/09518390110111910
Stark, J.S. & Lattuca, L.S. (2011). Shaping the college curriculum: Academic plans in context (2nd ed.). San Francisco, CA: Jossey-Bass
Thanacoody, P.R. et al. (2006). Career progression among female academics: A comparative study of Australia and Mauritius. Women in management review, 21(7), 536-553. DOI 10.1108/09649420610692499.
Wall, S. (2008). Of heads and hearts: Women in doctoral education at a Canadian university. Paper presented at the Women's Studies International Forum.
White, K. (2003). Women and leadership in higher education in Australia. Tertiary education & management, 9(1), 45-60.
White, K. (2004). The leaking pipeline: Women postgraduate and early career researchers in Australia. Tertiary Education and Management, 10(3), 227-241.