انتظاری، علی (1397). آثار و پیامدهای تفکیک جنسی در دانشگاه علامه طباطبایی در مقایسه با دانشگاههای دیگر. فصلنامه علوماجتماعی، سال 27، شماره 81. ص:212-246.
مددی: سند تحول بنیادین قانون اساسی آموزش و پرورش است. تینیوز(2/6/1398). قابل دسترس:
حسنی، محمد.(1394)، ملاحظات جنسیتی در نظام تربیت رسمی و عمومی، تهران: انتشارات مدرسه.
دانون، جوزفین(1397) نظریهی فمینیستی. ترجمه فرزانه راجی چاپ دوم. تهران:چشمه
سلامی، غلامرضا. نجمآبادی، افسانه (1389). نهضت نسوان شرق. تهران: شیرازه
سرمدی، پرستو (1397). زنان و دولت، پس از انقلاب. تهران: کویر
سیگر، جونی. مدنی قهفرخی، سعید(1395). زنان در جهان و ایران، ترجمه سید مهدی خدایی، تهران: روزنه
ذاکر حسینی، غلامرضا(1397) مسائل آموزش عالی ایران.تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی
رستگار خالد، امیر (1389). تفاوتهای جنسیتی در انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشجویان. مطالعات راهبردی زنان. 13 (50). 80-124
زیبایی نژاد، محمدرضا (1390) مجموعه مقالات و گفتگوها. مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران: دفتر مطالعات و تحقیقات
فراستخواه، مقصود (1387) سرگذشت و سوانح دانشگاه در ایران بررسی تاریخی آموزش عالی و تحولات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی موثر بر آن، تهران: رسا
ظهرهوند، راضیه(1385)تحقق آموزش و پرورش حساس به جنسیت در برنامهریزی آموزشی دوره آموزش عمومی، تعلیم و تربیت، سال 22شماره3.صص:148-174
جمالی، احسان. باقی یزدل، رقیه(1395) چالشهای بومیگزینی در آزمون سراسری آموزش عالی ایران.آموزش عالی ایران، سال هشتم، شماره دوم. ص:2-30
چابکی، امّالبنین(1382). آموزش و جنسیت در ایران. مطالعات زنان.سال اول شماره2.صص:70-100
مطهری، مرتضی (1374). نظام حقوق زن در اسلام. تهران: صدرا
علاسوند، فریبا (1382) زنان و حقوق برابر، نقد و بررسی کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان و سند پکن، تهران: شورای فرهنگی اجتماعی زنان
کشاورز، خدیجه(1397) رویای ناتمام تجربه زیسته دختران در دانشگاههای ایران.تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی
کلیات نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مصوب شورای تغییر بنیادی نظام آموزش و پرورش(1368) قابل دسترس در:
https://ganj-old.irandoc.ac.ir/articles/345287
مجلس شورای اسلامی (1361)، مشروح مذاکرات مجلس شورای اسلامی مورخ دوم شهریور 1361، قابل دسترسی از:
https://www.ical.ir//UploadedData/284/Contents/636471510272655510.pdf
مجلس شورای اسلامی(1364). مشروح مذاکرات مجلس شورای اسلامی، مورخ هجدهم فروردین 1364.قابل دسترس:
https://www.ical.ir//UploadedData/284/Contents/636479847627688585.pdf
مجلس شورای اسلامی(1372) مشروح مذاکرات مجلس شورای اسلامی مورخ هفت مهر1372، قابل دسترسی از:
https://www.ical.ir//UploadedData/284/Contents/636522109257654655.pdf
مجلس شورای اسلامی(1379).مشروح مذاکرات مجلس شورای اسلامی،مورخ دوم اسفند 1379 .قابل دسترس از:
https://www.ical.ir//UploadedData/284/Contents/636776109273710827.pdf
وزارت آموزش و پرورش (1390) مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران، قابل دسترس در
: http://www.medu.ir/fa/news/item/759255
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (1382). ارزشها و نگرشهای ایرانیان (موج دوم)، تهران: دفتر طرحهای ملی.
Amoah, J. (2016)Gender Analytical frameworks and tools, phD fellow,Kassel Germany
Leach, F. (2003) Practicing Gender Analysis in Education , UK: Oxfam
West J. (1990) Gender and the Labour Process: A Reassessment. In: Knights D., Willmott H. (eds) Labour Process Theory. Studies in the Labour Process. Palgrave Macmillan, London. https://doi.org/10.1007/978-1-349-20466-3_8